Projekt

Spoco

Spoco wants spontaneous cooperation between people with common interests and reduce the attention required for this to a minimum.

Spoco2020-08-17T10:45:24+02:00

Application details

Our competence:

Semantic Web

Studio:
Smart Applications Technologies

Contractor:

SPOCO

01.10.2019 – 31.12.2019

Spoco wants spontaneous cooperation between people with common interests
and reduce the attention required for this to a minimum. With Spoco
activities, e.g. in Augmented Reality Games with minimal
overhead coordinated. In the planning and execution of the group activity
different needs arise, for which additional offers are specifically placed
which are perceived as useful by users.
The Spoco project has several creative economic aspects, all of which the jury group B
concern. On the one hand, the project objective is to develop a well usable and useful
Software, for which user experience design or service design and software development
is necessary – all activities that can be attributed to the creative industries. The
application itself has a game-like character.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Darüber hinaus jedoch entsteht ein Tool, das SpielerInnen von AR‐Games unterstützen soll;
zunächst, zum Zweck der Fokussierung, nur für Pokémon GO, kann das System um andere
Spiele und auch andere Tätigkeiten erweitert werden. Damit fällt das Projekt in den ‚Games‘‐Zweig der Kreativwirtschaft, zumal damit eine Technologie entsteht, die Games‐EntwicklerInnen tief in ihre Spiele integrieren können, um den Koordinationsaspekt auszulagern.
Auch der Monetarisierungsansatz, Werbung nach dem Pull‐Prinzip nur BenutzerInnen zu
zeigen, die einen Bedarf nach einem entsprechenden Angebot kundgetan haben, ist der
Kreativwirtschaft zuzuordnen. Dieser Ansatz, basierend auf der offenen Technologie Web of
Needs, kann von der Werbewirtschaft auch unabhängig vom Projekt Spoco genutzt werden
und kommt ihr damit zugute.
Zusammengefasst ist die kreativwirtschaftliche Leistung Kern des Projekts und
begründet die Innovation, sie trägt wesentlich zur Wertschöpfung im Projekt bei und sie hat
einen Nutzen für die Kreativwirtschaft.

Unser Forschungsteam

DI. Florian Kleedorfer
DI. Florian Kleedorfer
Studio manager
Gabriel Pickl
Gabriel Pickl
Researcher
Maximilian Stolze, BSc
Maximilian Stolze, BSc
Junior Researcher
Kristina Weinberger, BSc
Kristina Weinberger, BSc
Researcher
Fabian Suda, BSc
Fabian Suda, BSc
Researcher & Senior Developer

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